Sturen op duurzame inzetbaarheid
Veel organisaties zien zichzelf gesteld voor de ingewikkelde opdracht voortdurend te veranderen door nieuwe vormen van dienstverlening in de markt te zetten of bestaande producten en diensten te verbeteren, terwijl er onder druk van concurrentie of aandeelhouders ook fors gesneden moet worden in de kosten.
Reorganiseren, innoveren, ontwikkelen en opleiden van medewerkers en tegelijk bewaken van klanttevredenheid, kosten en kwaliteit van bestaande dienstverlening vraagt een perfecte onderlinge afstemming in de organisatie. De rol van de direct leidinggevende is daarbij cruciaal.
Reorganiseren, innoveren, ontwikkelen en opleiden van medewerkers en tegelijk bewaken van klanttevredenheid, kosten en kwaliteit van bestaande dienstverlening vraagt een perfecte onderlinge afstemming in de organisatie. De rol van de direct leidinggevende is daarbij cruciaal.
Organisaties die adequaat sturen op inzetbaarheid, benutten het talent in de eigen organisatie optimaal. Ze zorgen voor gemotiveerd en betrokken personeel, realiseren een laag verzuim en het personeelsverloop in de organisatie is optimaal (niet te veel en niet te weinig en nooit als een verrassing). De prestaties van deze organisaties verbeteren dus omdat leidinggevenden en medewerkers uitstekend samenwerken aan de inzetbaarheid (nu èn in de toekomst).
Deze resultaten worden behaald door een samenhangende visie, ondersteuning in de praktijk en integratie in de dagelijkse bedrijfsvoering (anders denken, anders doen, gewoon doen).
Voorbeelden uit de praktijk kunt u selecteren aan de hand van de trefwoorden rechts op de pagina (‘Tagcloud’) of door naar ‘Blogs’of ‘Portfolio’ te gaan.